Travel services
e-Business Travel 24/7 bereikbaar
Vluchten online boeken
Corporate spaarprogramma’s
Één van de vele voordelen van regelmatig reizen, is dat u kunt deelnemen aan diverse spaarprogramma’s. U kunt op persoonlijk niveau sparen met frequent flyer kaarten, maar ook als bedrijf kunt u punten sparen door deel te nemen aan één van de corporate loyaliteitsprogramma’s. Nog mooier: u kunt zelfs dubbel sparen door privé spaarsystemen en corporate spaarprogramma’s naast elkaar te benutten!
Skyteam Bluebiz
Als Flying Blue-deelnemer profiteert u als reiziger van een groot aantal speciale voordelen en privileges wanneer u met KLM, AIR FRANCE of één van de SkyTeam-partners vliegt. Daarnaast haalt uw organisatie met Bluebiz, het speciale programma voor zakelijk reizen, meer uit het reisbudget. Bij elke vlucht verdient u namelijk blue credits, die u kunt inwisselen voor gratis vliegtickets, vergaderfaciliteiten of luxe relatiegeschenken. Zo spaart u dus zowel Flying Blue miles als blue credits met veel voordelen. Deelname aan Bluebiz is kosteloos en heel eenvoudig. U kunt zich hier aanmelden. Binnen enkele dagen na aanmelding ontvangt u uw Bluebiz-gegevens. Wanneer u binnen zes maanden na aanmelding een vlucht met KLM, AirFrance of een van de Bluebiz-partners maakt, ontvangt u bovendien een extra bonus van 50 blue credits. U vindt meer informatie op bluebiz.com
Star Alliance – Benefit Points
Spaar Benefit Points voor uw organisatie met het PartnerPlusBenefit spaarprogramma van Star Alliance. Meld uw organisatie aan en u ontvangt op elke vlucht Benefit Points. Deze kunt u inwisselen voor gratis vluchten, gratis upgrades en artikelen uit de Lufthansa WorldShop. Deelnemende airlines zijn: Air Canada, Air China, ANA, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Swiss International Airlines, TAP Portugal en United Airlines. Deelname aan dit spaarprogramma is kosteloos en reizigers kunnen tegelijkertijd punten blijven sparen met één van de Star Alliance frequent flyer programma’s.
Overige corporate spaargrogramma’s
Bent u geïnteresseerd in andere corporate spaarprogramma’s? De volgende maatschappijen hebben ook corporate spaarprogramma’s: British Airways (On Business), Emirates (Business Rewards), Etihad (BusinessConnect), Finnair (Corporate Programme), Qatar Airways (Beyond Business) en Turkish Airlines (Corporate Club). U kunt zich voor deze programma’s aanmelden via de website van de maatschappijen.
Online inchecken
Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kunt u tot 24 tot 36 uur van tevoren online inchecken en een stoel reserveren. Ga hiervoor naar de website van de vliegtuigmaatschappij waarmee u vliegt. Goede reis!
Regels handbagage en ruimbagage
Autoverhuur
Visum
Check my trip
Reizen naar Amerika
Vaccinatie
Zeker wanneer u langer in het buitenland verblijft, raden wij u aan te controleren of u bepaalde vaccinaties en/of malariatabletten nodig heeft. Adviezen hierover zijn altijd persoonlijk. Instanties als de Travel Clinic van het Havenziekenhuis in Rotterdam, LCR en de GGD in uw regio adviseren u hierover.
Schiphol VIP service
Wilt u rustig en in luxe uw reis beginnen? Dan biedt Schiphol VIP service u de meest exclusieve manier van reizen. U heeft privacy, rust en persoonlijke service, ongeacht met welke luchtvaartmaatschappij u reist. Doordat het VIP Centre gescheiden is van de terminal, gaat de hectiek volledig langs u heen. U checkt in in het Vip Centre, waar ook uw bagage wordt opgehaald. U kunt rustig ontspannen of werken in een privé lounge en genieten van het food en beverage aanbod. Kort voor vertrek van de vlucht wordt u opgehaald door een privé chauffeur en naar uw vliegtuig gebracht met een luxe auto. Het VIP Centre is dagelijks open van 06.00 – 23.00 uur.
Schiphol Privium
Duty of Care
Flexibele rapportage van uw zakenreizen via Management Informatie Systeem
Betaaloplossingen & Facturatie
e-Business Travel werkt met een vaste transactie fee, waardoor uw kosten altijd transparant en overzichtelijk zijn. Voor het betalen van de reiskosten heeft u drie mogelijkheden:
- Op rekening: wij betalen de reiskosten direct en sturen u een factuur. Op deze factuur staan alle vluchten gespecificeerd incl. gegevens van de reiziger en eventuele kostenplaats. Daarnaast kunnen wij u ook een tweewekelijkse of maandelijkse verzamelfactuur sturen.
- Credit card: wij boeken de reiskosten op de corporate credit card of die van de reiziger. U hebt dan een uitgestelde betalingstermijn (afhankelijk van de afspraken met de creditcard maatschappij) van gemiddeld 45 dagen. De overzichten die u ontvangt zijn soms wat minder gespecificeerd.
- Business Travel Account van Airplus en American Express: dit werkt op dezelfde manier als een credit card, maar met als voordeel dat u een verzamelstatement kunt ontvangen met bedrijfsspecifieke data, zoals personeelsnummers, kostenplaatsen, afdelingen of projectnummers.
Wilt u meer informatie over betalingsoplossingen voor uw bedrijf? Neem dan contact op met e-Business Travel op 085 – 0210310.
GlobalStar: voordeel door lokale contacten

Tips voor Travel
Sommige zaken zijn misschien vanzelfsprekend, anderen verzint u niet meteen. Eén ding is zeker: door slim uw zakenreizen te plannen en te boeken kunt u aanzienlijk kosten besparen. Wij geven u een paar tips:
- Vaak geldt: boek vliegtickets zo lang mogelijk van te voren. Dan zijn de voordeligste boekingsklasses, en dus de voordeligste tickets, meestal nog beschikbaar;
- Volg de mediaberichten van luchtvaartmaatschappijen zodat u op de hoogte blijft van speciale aanbiedingen zoals de Werelddeals van KLM;
- Reizigers gebruiken natuurlijk hun eigen frequent flyer spaarprogramma, maar als organisatie kunt u tegelijkertijd ook punten sparen. Bijvoorbeeld met KLM BlueBiz. De gespaarde punten kunt u inwisselen voor bijvoorbeeld gratis vliegtickets. Bekijk ook de andere corporate spaarprogramma’s elders op deze pagina;
- Kijk of u data van tickets kunt combineren. Vliegt iemand vaak naar eenzelfde bestemming, dan kunt u door het combineren van meerdere data van tickets meer voordelige tarieven boeken;
- Vluchten met een tussenstop kunnen u ook behoorlijk kosten besparen;
- Vliegtickets zijn vaak voordeliger als het verblijf langer dan 3 nachten is of als er een zaterdag tussen zit. Het is een overweging waard om een nacht langer te blijven. Vaak levert het een kostenbesparing op die meer is dan de kosten voor een extra hotelovernachting;
- Ken uw reizigers! Wanneer u weet dat iemand zijn vlucht vaak wijzigt, kan het voordeliger zijn om een duurder ticket te boeken dat (gratis) te wijzigen is;
- Maak analyses van reisgegevens om te zien waar voordeel te behalen valt. e-Business Travel kan u op gezette tijden van deze management informatie voorzien.
Papierloos reizen voor VIP- en groepsreizen
Calamiteitenfonds
e-Business Travel (KvK nr. 30165676) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger, die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:
- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
SGRZ
Stichting Garantiefonds Reisgelden Zakelijk (SGRZ)
e-Business Travel (KvK nr. 30165676) is aangesloten bij SGRZ. U kunt dit controleren via www.sgrz.nl. Binnen de grenzen van de SGRZ-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGRZ. Deze SGRZ-garantie houdt in dat de opdrachtgever ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Zakelijke reisverzekering
Ook voor een zakelijke reisverzekering kunt u bij ons terecht. e-Business Travel werkt nauw samen met partner AIG, toonaangevend verzekeraar voor het bedrijfsleven. De zogenaamde Travel Guard Zakelijke Reisverzekering biedt een uitgebreide reisverzekering tot 12 maanden voor alle personen (medewerkers) die reizen in opdracht van de verzekeringnemer (de onderneming). Als u een reisverzekering via e-Business Travel afsluit, kunt u rekenen op uitgebreide dekkingen en services. Ondersteund door de expertise van medewerkers die claims snel en bekwaam behandelen. U profiteert van een uitgebreid internationaal netwerk.
Dekking:
- De in de Zakelijke Reisverzekering opgenomen Collectieve Ongevallenverzekering biedt een zeer uitgebreide dekking zonder uitsluitingen.
- De dekking geldt voor de zakelijke reiziger én zijn/haar meereizende partner en kinderen. Deze dekking geldt ook voor privé-activiteiten voorafgaand, tijdens en aansluitend aan de zakenreis.
- Een dekking voor medische kosten gemaakt in het buitenland en in het land van woonplaats.
- Reishulpverlening door onze eigen assistentie maatschappij AIG Travel.
- Een all-risk annuleringsdekking.
- Een dekking op basis van nieuwwaarde voor persoonlijke bezittingen en zakelijke uitrusting.
- Een dekking voor persoonlijke aansprakelijkheid.
- Een dekking voor rechtsbijstand mocht verzekerde zelf schade willen verhalen.
- Een dekking ingeval van ontvoering, kaping en gijzeling.
- Reisadvies ter voorbereiding van de reis: zoals informatie over land van bestemming, de veiligheid ter plaatse, gezondheidszorg en benodigde visa.
Waarom e-Business Travel?
Waarom
e-Business Travel?
24/7 bereikbaar
Maximaal voordeel
Vast team van specialisten
Beste prijs/kwaliteit
Persoonlijke aandacht
Wereldwijd lokale tarieven
Alles onder 1 dak
Snelle reactietijd
Rapportage zoals u dat wenst
Zeeliedentarieven
Uw reis op maat laten organiseren door
e-Business Travel?
Uw zakenreizen op maat laten organiseren door
e-Business Travel?
Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Hoe wij uw zakenreis, luxe reis en/of groepsreis tot een onvergetelijke ervaring kunnen maken? Neem dan contact op via ons contactformulier om uw wensen te bespreken.
U kunt ons ook bellen op:
+31 (0)85-0210310
Wij ontzorgen u volledig: voor, tijdens en na uw reis!