Travel services

Voor u op reis gaat is het belangrijk een aantal zaken te regelen.
Heeft u bijvoorbeeld een visum of speciale vaccinaties nodig voor het land waar u naartoe reist? Of wilt u alvast een huurauto regelen, informatie hebben over de regels rondom (hand)bagage, deelnemen aan corporate spaarprogramma’s of meer weten over andere reisgerelateerde zaken? U vindt alle informatie hieronder.
e-Business Travel 24/7 bereikbaar

Wanneer u een tot in de puntjes verzorgde zakenreis of luxe reis maakt, is het erg prettig dat u ons, in geval van nood, 24/7 kunt bellen. Wanneer u boekt bij e-Business Travel krijgt u ons noodnummer. Indien u ons buiten kantoortijden dringend nodig heeft, krijgt u altijd één van onze eigen medewerkers te spreken. Wij werken niet met een callcenter. Wij bieden u een persoonlijke aanpak en service. Hierdoor kunnen wij u direct en adequaat helpen.

Vluchten online boeken

Wilt u uw complete zakenreis zelf in een systeem boeken, dan kan dat in onze online booking tool Atriis. Deze unieke tool is ontworpen voor zowel zakenreisbureaus als klanten. Of u nu een reiziger, travel manager of management assistente bent, af en toe of dagelijks reizen boekt, ons gebruiksvriendelijke systeem biedt talloze mogelijkheden.

Zo heeft u via Atriis toegang tot een zeer uitgebreid wereldwijd aanbod van luchtvaartmaatschappijen, inclusief low cost maatschappijen als Transavia. Wilt u een huurauto boeken, dan biedt Atriis u een ruime keuze bij verschillende maatschappijen en ook het reserveren van een transfer naar/van de luchthaven, een treinticket of een taxi gaat moeiteloos in onze bookingtool. Voor het boeken van een hotelkamer heeft u toegang tot het aanbod van een groot aantal leveranciers met meer dan een miljoen accomodaties. 

De online tool kan op maat voor u ingericht worden, zodat we rekening kunnen houden met uw reis- en/of approval beleid. Van alle reizigers worden profielen aangelegd, waardoor belangrijke informatie en specifieke wensen in de tool aanwezig zijn. Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos. Wilt u meer weten over onze online tool, vraag dan een demo aan.  

Corporate spaarprogramma’s

Één van de vele voordelen van regelmatig reizen, is dat u kunt deelnemen aan diverse spaarprogramma’s. U kunt op persoonlijk niveau sparen met frequent flyer kaarten, maar ook als bedrijf kunt u punten sparen door deel te nemen aan één van de corporate loyaliteitsprogramma’s. Nog mooier: u kunt zelfs dubbel sparen door privé spaarsystemen en corporate spaarprogramma’s naast elkaar te benutten!

KLM bluebiz
Bluebiz is hét corporate voordeelprogramma van KLM voor zakelijk reizen. Spaar blue credits en wissel ze eenvoudig in voor gratis vluchten, ticket upgrades, extra bagage, lounge-toegang, een stoel met meer comfort of gebruik uw blue credits om de CO2-uitstoot van uw bedrijf in de laatste 12 maanden te compenseren. Bluebiz brengt zakelijk reizen naar een hoger niveau met de volgende voordelen: besparing (1 blue credit is 1 euro), flexibiliteit (kosteloze naamswijzigingen), herkenning (door KLM bij de gate, het inchecken en aan boord) en voorrang (voorkeursbehandeling op KLM servicepunten). Met bluebiz ontvangt u als Flying Blue-deelnemer naast blue credits ook gewoon uw Flying Blue Miles. Zo levert een zakelijke vlucht dubbel voordeel op: blue credits voor uw bedrijf en Flying Blue Miles voor de reiziger.

Deelname aan bluebiz is kosteloos en heel eenvoudig. U kunt zich hier aanmelden voor bluebiz. Binnen enkele dagen na aanmelding ontvangt u uw bluebiz-gegevens. Wanneer u binnen zes maanden na aanmelding een vlucht met KLM, AirFrance of een van de bluebizpartners maakt, ontvangt u bovendien een extra bonus van 50 blue credits. U vindt meer informatie op bluebiz.com

Star Alliance – Benefit Points

Spaar Benefit Points voor uw organisatie met het PartnerPlusBenefit spaarprogramma van Star Alliance. Meld uw organisatie aan en u ontvangt op elke vlucht Benefit Points. Deze kunt u inwisselen voor gratis vluchten, gratis upgrades en artikelen uit de Lufthansa WorldShop. Deelnemende airlines zijn: Air Canada, Air China, ANA, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Swiss International Airlines, TAP Portugal en United Airlines. Deelname aan dit spaarprogramma is kosteloos en reizigers kunnen tegelijkertijd punten blijven sparen met één van de Star Alliance frequent flyer programma’s.

Beyond Business – Qatar Airways

Beyond Business is het beloningsprogramma voor bedrijven van Qatar Airways, dat uw bedrijf flexibiliteit en exclusieve besparingen biedt. Bent u lid van Beyond Business, dan verdient uw organisatie met het boeken van vluchten voor uw medewerkers Qrewards. Deze kunnen vervolgens worden ingewisseld voor vluchten, waarbij de Qrewards worden berekend op basis van het tarief van de dag. U kunt uw Qrewards ook inwisselen voor vluchtupgrades, Qatar Duty Free vouchers, Al Maha loungetoegang en meer. Naast het sparen van de Qrewards voor uw organisatie, sparen uw medewerkers gewoon hun individuele frequent flyer miles.

Wilt u meer weten over het Beyond Business programma of wilt u zich aanmelden, dan kan dat via Beyond Business.  

Overige corporate spaargrogramma’s
Bent u geïnteresseerd in andere corporate spaarprogramma’s? De volgende maatschappijen hebben ook corporate spaarprogramma’s: British Airways (On Business), Emirates (Business Rewards), Etihad (BusinessConnect), Finnair (Corporate Programme), Qatar Airways (Beyond Business) en Turkish Airlines (Corporate Club). U kunt zich voor deze programma’s aanmelden via de website van de maatschappijen.

 

Online inchecken

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kunt u tot 24 tot 36 uur van tevoren online inchecken en een stoel reserveren. Ga hiervoor naar de website van de vliegtuigmaatschappij waarmee u vliegt. Goede reis!

Regels handbagage en ruimbagage
Wat gaat er mee in uw handbagage en wat stopt u in uw koffer? Het is daarbij belangrijk rekening te houden met de internationale regels. Lees hier alles over de handbagage- en ruimbagage regels: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/bagageregels/
Autoverhuur
Op de plaats van bestemming een auto huren is een kostbare en tijdrovende aangelegenheid. Het reist een stuk relaxter als dit al voor u geregeld is. e-Business Travel werkt samen met Sunny Cars. Via onderstaand reserveringssysteem heeft u een goed overzicht van de beschikbare auto’s en bijbehorende tarieven. Zo kunt u de huurauto van uw voorkeur eenvoudig vooraf regelen. U kunt zelf uw auto online boeken via Members’ Benefits met gebruikmaking van een speciale actiecode. Dit levert u 5% korting op. Vraag ons naar de link. Uiteraard kunnen wij u ook het regelen van de autohuur uit handen nemen. Klik hier om een auto te reserveren.
Visum
Controleer altijd of u een visum nodig heeft om het betreffende land in te mogen reizen. In sommige landen kunt u bij aankomst een visum regelen. Wanneer u een ticket boekt naar een land waarvoor een visum nodig is, zullen onze reisadviseurs u daarop wijzen. Wij kunnen u desgewenst ook in contact brengen met een visumdienst die alles voor u regelt. Vraag ernaar bij onze reisadviseurs!
Check my trip
U kunt alle informatie over uw reis bekijken via Check My Trip. Dit is een online reistool die u toegang geeft tot een dashboard met real-time reserveringsdetails, aangevuld met informatie over de bestemming (weer, telefooncodes, event gids, enzovoort). Bovendien kunt u uw reisgegevens via de tool in uw agenda plaatsen. Dit is handig voor uzelf, maar ook voor het thuisfront. Wij sturen u de link automatisch per e-mail mee met uw reisbevestiging.
Reizen naar Amerika en Canada

Wanneer u naar Amerika reist, bent u verplicht om uzelf te registreren bij de Amerikaanse overheid onder het ESTA programma (Electronic System for Travel Authorization). Dit is een manier van de Amerikaanse regering om reizigers naar de VS vooraf te registreren. U dient dit tenminste 72 uur voor vertrek te doen. Zonder ESTA autorisatie mag u niet aan boord van een vlucht naar Amerika. De kosten voor het aanvragen hiervan bedragen $21,00. Direct aanvragen

Ook voor het reizen naar Canada zonder visum heeft u een verplichte reistoestemming nodig, een zogenoemde eTA Canada (electronic Travel Authorisation).  De kosten voor hiervoor bedragen $ 7 CAD. Direct aanvragen

Vaccinatie

Zeker wanneer u langer in het buitenland verblijft, raden wij u aan te controleren of u bepaalde vaccinaties en/of malariatabletten nodig heeft. Adviezen hierover zijn altijd persoonlijk. Instanties als de Travel Clinic van het Havenziekenhuis in Rotterdam, LCR en de GGD in uw regio adviseren u hierover.

Schiphol VIP service

Wilt u rustig en in luxe uw reis beginnen? Dan biedt Schiphol VIP service u de meest exclusieve manier van reizen. U heeft privacy, rust en persoonlijke service, ongeacht met welke luchtvaartmaatschappij u reist. Doordat het VIP Centre gescheiden is van de terminal, gaat de hectiek volledig langs u heen. U checkt in in het Vip Centre, waar ook uw bagage wordt opgehaald. U kunt rustig ontspannen of werken in een privé lounge en genieten van het food en beverage aanbod. Kort voor vertrek van de vlucht wordt u opgehaald door een privé chauffeur en naar uw vliegtuig gebracht met een luxe auto. Het VIP Centre is dagelijks open van 06.00 – 23.00 uur.

Schiphol Privium
Reist u veel? Maak dan gebruik van Privium, het serviceprogramma van Schiphol. Met een Privium lidmaatschap kunt u, door de irisscan, snel de grens passeren. Met Privium Plus kunt u onder andere ook uw auto dichtbij de luchthaven parkeren en gebruik maken van de Privium ClubLounge.
Duty of Care
U heeft de verantwoordelijkheid medewerkers, die voor uw organisatie reizen en onderweg tegen een reisprobleem aanlopen, te helpen. Bij dichte mist, een onverwachte ziekenhuisopname of wat dan ook. Als bedrijf heeft u een duty of care en neemt u uw verantwoordelijkheid. Bij een calamiteit wilt u weten of uw medewerker veilig is of in veiligheid kan worden gebracht. Heeft uw medewerker de business trip zelf via internet geboekt, dan weet u niet waar uw medewerker is. Wij weten dat wel! e-Business Travel is 24/7 persoonlijk bereikbaar voor vragen of problemen. Onze ervaren adviseurs kunnen u en uw medewerkers dus altijd deskundig adviseren. Wij beschikken over alle reisgegevens en weten dus precies welke actie wij moeten ondernemen. Zo nemen wij u uw zorgplicht uit handen!
Flexibele rapportage van uw zakenreizen via Management Informatie Systeem
U weet waarschijnlijk wel hoeveel uw bedrijf per jaar aan zakenreizen besteedt. Maar weet u ook op welke bestemmingen uw organisatie het meeste vliegt, wat de gemiddelde ticketprijs is en welke medewerker het vaakst vliegt of de hoogste kosten maakt? Het is slechts een greep uit de informatie die we u kunnen geven. Ons uitgebreide management informatie systeem geeft u een zeer gedetailleerd beeld van het reisgedrag van uw organisatie. Ook leveren wij u een CO2 rapportage als u dat wenst. Samen analyseren we de gegevens om te kijken of we uw reisbudget efficiënter kunnen inzetten. Door middel van overzichtelijke rapporten brengen wij voor u de bestedingen in kaart. U kunt zelf aangeven hoe vaak u deze rapportages wilt ontvangen.
Betaaloplossingen & Facturatie

e-Business Travel werkt met een vaste transactie fee, waardoor uw kosten altijd transparant en overzichtelijk zijn. Voor het betalen van de reiskosten heeft u drie mogelijkheden:

  • Op rekening: wij betalen de reiskosten direct en sturen u een factuur. Op deze factuur staan alle vluchten gespecificeerd incl. gegevens van de reiziger en eventuele kostenplaats. Daarnaast kunnen wij u ook een tweewekelijkse of maandelijkse verzamelfactuur sturen.
  • Credit card: wij boeken de reiskosten op de corporate credit card of die van de reiziger. U hebt dan een uitgestelde betalingstermijn (afhankelijk van de afspraken met de creditcard maatschappij) van gemiddeld 45 dagen. De overzichten die u ontvangt zijn soms wat minder gespecificeerd.
  • Business Travel Account van Airplus en American Express: dit werkt op dezelfde manier als een credit card, maar met als voordeel dat u een verzamelstatement kunt ontvangen met bedrijfsspecifieke data, zoals personeelsnummers, kostenplaatsen, afdelingen of projectnummers.

Wilt u meer informatie over betalingsoplossingen voor uw bedrijf? Neem dan contact op met e-Business Travel op 085 – 0210310.

GlobalStar: voordeel door lokale contacten
U profiteert volop van de wereldwijde lokale contacten die e-Business Travel heeft als partner van GlobalStar Travel Management. U krijgt hierdoor de beste prijs en de beste reisoplossingen. GlobalStar Travel Management is een internationaal zakenreisnetwerk van zo’n 85 zelfstandige reisagenten. e-Business Travel is als enige Nederlandse zakenreisbureau partner van deze wereldwijde organisatie. Reisagenten uit 74 landen combineren hun lokale expertise en betrokkenheid. Hierdoor kunnen wij u wereldwijd de beste reisoplossingen bieden. Een partnership waarvan u als relatie dus maximaal profiteert! Uw vliegtickets kunnen wij dankzij dit internationale netwerk tegen lokale tarieven aanbieden.
Tips voor Travel

Sommige zaken zijn misschien vanzelfsprekend, anderen verzint u niet meteen. Eén ding is zeker: door slim uw zakenreizen te plannen en te boeken kunt u aanzienlijk kosten besparen. Wij geven u een paar tips:

  • Vaak geldt: boek vliegtickets zo lang mogelijk van te voren. Dan zijn de voordeligste boekingsklasses, en dus de voordeligste tickets, meestal nog beschikbaar;
  • Volg de mediaberichten van luchtvaartmaatschappijen zodat u op de hoogte blijft van  speciale aanbiedingen zoals de Werelddeals van KLM;
  • Reizigers gebruiken natuurlijk hun eigen frequent flyer spaarprogramma, maar als organisatie kunt u tegelijkertijd ook punten sparen. Bijvoorbeeld met KLM BlueBiz. De gespaarde punten kunt u inwisselen voor bijvoorbeeld gratis vliegtickets. Bekijk ook de andere corporate spaarprogramma’s elders op deze pagina;
  • Kijk of u data van tickets kunt combineren. Vliegt iemand vaak naar eenzelfde bestemming, dan kunt u door het combineren van meerdere data van tickets meer voordelige tarieven boeken;
  • Vluchten met een tussenstop kunnen u ook behoorlijk kosten besparen;
  • Vliegtickets zijn vaak voordeliger als het verblijf langer dan 3 nachten is of als er een zaterdag tussen zit. Het is een overweging waard om een nacht langer te blijven. Vaak levert het een kostenbesparing op die meer is dan de kosten voor een extra hotelovernachting;
  • Ken uw reizigers! Wanneer u weet dat iemand zijn vlucht vaak wijzigt, kan het voordeliger zijn om een duurder ticket te boeken dat (gratis) te wijzigen is;
  • Maak analyses van reisgegevens om te zien waar voordeel te behalen valt. e-Business Travel kan u op gezette tijden van deze management informatie voorzien.
Papierloos reizen voor VIP- en groepsreizen
Wanneer u bij ons een luxe reis of groepsreis boekt, ontvangt u bij uw reisbevestiging per e-mail een app op maat. Alle informatie over vluchten, hotels, transfers, enzovoort ontvangt u overzichtelijk in deze e-mail. E-tickets, hotelvouchers en andere benodigde bevestigingen zijn toegevoegd zodat u alle informatie bij elkaar heeft. Hierdoor kunt u papierloos op reis. Alles voor uw gemak!
Calamiteitenfonds

e-Business Travel (KvK nr. 30165676) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat u als reiziger, die deelneemt aan een reis waarop de garantie van toepassing is:

  • (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
  • de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.

SGRZ

Stichting Garantiefonds Reisgelden Zakelijk (SGRZ)
e-Business Travel (KvK nr. 30165676) is aangesloten bij SGRZ. U kunt dit controleren via www.sgrz.nl. Binnen de grenzen van de SGRZ-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGRZ. Deze SGRZ-garantie houdt in dat de opdrachtgever ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

Zakelijke reisverzekering

Ook voor een zakelijke reisverzekering kunt u bij ons terecht. e-Business Travel werkt nauw samen met partner Allianz Global Assistance, de grootste hulpverlener en reisverzekeraar ter wereld. Allianz heeft eigen alarmcentrales in 36 landen wereldwijd, de medewerkers staan 24/7 voor reizigers klaar.

Allianz biedt o.a. de Kortlopende Reisverzekering. Hiermee verzekert u zich voor SOS hulpverlening, Reisongevallen, Bagage en Medische kosten. Deze reisverzekering is alleen geldig gedurende de periode van de geboekte reis.

In combinatie met de Reisverzekering kunt u de Annuleringsverzekering afsluiten. Als u uw reis moet annuleren of voortijdig afbreken, dan krijgt u de niet-gebruikte dagen vergoed. Als u kiest voor een Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering, krijgt u niet alleen de niet-gebruikte dagen, maar 100% van uw reissom vergoed. Zelfs als u op de voorlaatste dag uw vakantie moet afbreken

Gaat u vaker per jaar op reis, dan is de Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering al snel de moeite waard. Naast uitstekende dekking van SOS hulpverlening, Reisongevallen, Bagage en Medische kosten, kunt u bovendien gratis gebruik maken van de Reisarts en Inentingsadvies van Allianz Global Assistance.

Heeft u een reisverzekering nodig? Dan regelen wij alles voor u. U vertelt ons welke verzekering u nodig heeft en wij zorgen voor de rest. U ontvangt van ons de polis, de voorwaarden en de factuur.

Waarom e-Business Travel?

Waarom
e-Business Travel?

Z

24/7 bereikbaar

Z

Maximaal voordeel

Z

Vast team van specialisten

Z

Beste prijs/kwaliteit

Z

Persoonlijke aandacht

Z

Wereldwijd lokale tarieven

Z

Alles onder 1 dak

Z

Snelle reactietijd

Z

Rapportage zoals u dat wenst

Z

Zeeliedentarieven

Uw reis op maat laten organiseren door
e-Business Travel? 

Uw zakenreizen op maat laten organiseren door
e-Business Travel?

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Hoe wij uw zakenreis, luxe reis en/of groepsreis tot een onvergetelijke ervaring kunnen maken? Neem dan contact op via ons contactformulier om uw wensen te bespreken.

U kunt ons ook bellen op: 
+31 (0)85-0210310 

Wij ontzorgen u volledig: voor, tijdens en na uw reis!

Contactformulier

nofollow
iata
ANVR-logo-2020
sgrz

Hoofdkantoor

Schiphol

’s-Hertogenbosch

Beoordelingen

115 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9/10