NS International App

Ga je met de trein op reis naar het buitenland? Met de NS International App heb je je treintickets altijd bij de hand en blijf je onderweg op de hoogte van je reis.

De belangrijkste voordelen van de NS International App:

  • Tickets eenvoudig inladen en altijd beschikbaar, ook offline
  • Ontvang pushnotificaties bij verstoringen of wijzigingen
  • Bekijk het actuele reisschema onderweg

Wat moet je doen?

1.  Download de NS International App in de App Store of Play Store.
2.  Laad je ticket in de app. Dit kan op twee manieren: Klik in de boekingsbevestiging van NS International op de button ‘Laad uw boeking in de app’.

Je kunt ook in de app onderaan het scherm ‘Mijn reizen’ kiezen en daarna op ‘Laad boeking’ klikken. Vul hier het e-mailadres behorende bij de boeking én de NS International boekingscode (DNR) in. Het DNR vind je in de boekingsbevestiging of op je ticket.

Vraag & Antwoord over de NS International App

Wat zijn de voordelen van reizen met een ticket geladen in de NS International App?

  • Via ‘Mijn reizen’ is het ticket altijd toegankelijk. Er is hiervoor is geen wifi/internetverbinding meer nodig.
  • Vanaf het moment dat het ticket in de app geladen is ontvang  je als reiziger reisondersteuning. De app is een “maatje voor onderweg” en informeert de reiziger over vertragingen of uitval van de trein, als deze informatie in de reisplanner is verwerkt. Ter ondersteuning ontvangt de reiziger ook meldingen wanneer de trein bijna vertrekt, wanneer de reiziger moet overstappen en wanneer de reiziger aankomt. Er worden geen commerciële boodschappen gestuurd.

Hoe laadt een klant een ticket in de NS International App?

Er zijn twee opties:

  1. Via de boekingsbevestiging: door in deze mail op de button ‘Laad uw boeking in de app’ te klikken.
  2. Handmatig: door in de NS International App onderin het scherm te kiezen voor ‘Mijn reizen’ en vervolgens op ‘Laad boeking’ te klikken. Na het invullen van het e-mailadres en de 7-letterige boekingscode wordt het ticket geladen.

Welk e-mailadres moet gebruikt worden om een boeking handmatig in te laden?

Dit kan het e-mailadres zijn dat bij boeking door e-Business Travel is ingevuld bij de Individuele Reizigersinformatie of het e-mailadres waar de boekingsbevestiging naartoe is gestuurd.

Kan een boeking, die door een reisagent is gemaakt, gewijzigd of geannuleerd worden in de NS International App?

Nee, dit is niet mogelijk. Dit kan alleen bij het oorspronkelijke verkoopkanaal, oftewel via e-Business Travel.

Advies aan de reizigers is om altijd kort voor vertrek op de Storingen en werkzaamheden pagina de meest actuele route- en vertrekinformatie te raadplegen. In de NS International App bereik je deze pagina door op ‘Meer’ en vervolgens ‘Storingen & Werkzaamheden’ te klikken.

NL International App