Het bruisende Belfast is een ideale bestemming voor een groepsreis, een personeelsuitje of een luxe vakantie. Joni, één van onze travel consultants van de afdeling Group & Luxury Travel, MICE bezocht deze stad onlangs en schreef er het volgende reisverslag over.  Laat je inspireren door haar verhaal, misschien vind je hier de bestemming waar je naar op zoek bent?

Belfast in vier dagen

Twee weken geleden mocht ik met een groep andere reisagenten op uitnodiging van onder andere het Verkeerbureau van Ierland en onze plaatselijke agent, op bezoek in Belfast. Een veelzijdige stad die veel te bieden heeft, maar waarschijnlijk niet bij je op komt als je op zoek bent naar een bestemming voor je groepsreis, incentive of je luxe vakantie. Ik ben echter zeer enthousiast geworden over deze bestemming en hoop hier zeker nog een keer terug te komen.

Galgorm hotel

Mijn reis begon op Schiphol, waar we met Aer Lingus vertrokken voor een één uur en 40 minuten durende, rechtstreekse vlucht naar Dublin. Na aankomst vertrokken we met een minibus richting Noord-Ierland. Onderweg werden we vergezeld door een Ierse banjospeler, die voor een gezellige sfeer in de bus zorgde.

briefje hotel Galgorm

Tijdens deze busrit passeerden we de grens tussen Zuid- en Noord Ierland. Je verwacht bij de overgang een grenspost, echter is dit niet het geval. Je merkt haast niet dat je Noord-Ierland inrijdt, alleen aan de bewegwijzering merk je een verschil tussen Zuid en Noord.

Nadat we onze banjospeler hadden afgezet in Belfast, reden we verder richting de eerste stop van onze reis, het Galgorm hotel, wat zo’n dertig minuten van Belfast ligt in een prachtige omgeving. Het is werkelijk een parel van een hotel, met een Thermal Village waar elke gast gebruik van kan maken. Het hotel beschikt over 4 restaurants met verschillende keukens en ook de lokale mensen komen graag eten in dit hotel. Wij verbleven 1 nacht in dit hotel, maar ik zou zeker aanraden om er minimaal 2 nachten te verblijven, zodat je het resort in zijn geheel kunt ervaren.

groep galgorm hotel

Black Cab tour

Na een ochtend genieten in de Thermal Village vertrokken we aan het begin van de middag richting Belfast. We brachten een bezoek aan het Conventie Centrum van Belfast. In dit centrum is alles mogelijk voor wat betreft meetings en events. Vanuit een groot aantal meeting rooms heb je een uitzicht over rivier Lagan die door Belfast stroomt. Na de lunch vertrokken we met een Black Cab tour naar de buitenwijken van Belfast, waar de scheiding tussen de Katholieken en Protestanten nog steeds zichtbaar is. De tour werd begeleid door mannen die het conflict zelf hebben meegemaakt en hun persoonlijke verhaal vertelden. Ik moet zeggen dat deze tour veel indruk op mij heeft gemaakt.

De Black Cab bracht ons uiteindelijk naar ons verblijf voor de komende 2 nachten: het Grand Central Hotel Belfast. Boven in het hotel zit een rooftop bar met een prachtig uitzicht over heel Belfast. Hier hebben we van twee cocktails kunnen genieten, waarna we te voet vertrokken naar Cafe Parisien waar ons diner voor deze avond werd geserveerd. Dat alles te voet te bereiken is, is een van de redenen waarom Belfast mij zo aanspreekt. Met een hotel in het centrum is alles binnen 20 minuten wandelend bereikbaar. We hebben de avond afgesloten in Fibber Magee, een echte Ierse kroeg met life muziek, waar ik mijn eerste (en tevens laatste) Guinness biertje op heb.

Highlights per fiets

De volgende dag was het, na een uitgebreid ontbijt, tijd voor een fietstour door Belfast. Deze leidde ons onder ander langs de City Hall, St. George’s Market en Albert Memorial Clock. De tour eindigde bij het Titanic Museum, waar we de Titanic Experience beleefd hebben.

Na het bezoek aan het Titanic Museum, werden we op een lunch getrakteerd in het Titanic Hotel, waarna we te voet vertrokken naar de Titanic Distillery. Hier kwamen we meer te weten over het productieproces van deze Ierse whiskey. Aan het eind volgde nog een kleine whiskey proeverij en werden we getrakteerd op een whiskey-cocktail.

Uitgaan in Belfast

Aan het eind van de derde dag bezochten we een pub in Cathedral Quarter, het uitgaansgebied van Belfast. Deze pub lag vlakbij ons restaurant van deze avond, namelijk “44 Hillstreet”.
Na het diner hebben we nog diverse pub’s in dit uitgaansgebied bezocht. De volgende ochtend was het na het ontbijt tijd voor de Belfast Food tour. Tijdens deze tour maakten we kennis met allerlei bekende streekproducten. Wat was dit smullen. De tijd vloog voorbij en al snel was het weer tijd voor de terugreis. We vlogen vanaf Belfast Airport, deze luchthaven ligt op een kleine 20 minuten rijden vanaf het centrum, met een rechtstreekse vlucht van KLM naar Amsterdam.

Ben je enthousiast geworden en wil je Belfast ook bezoeken? Bel ons via 085-0210319 of mail ons via groups@e-businesstravel.nl We organiseren graag een reis op maat voor jou!