KLM kondigde onlangs een vernieuwde maaltijdservice in Economy Class op intercontinentale vluchten aan. Dit alles omdat minder cabinepersoneel in de toekomst dezelfde kwalitieit moet blijven bieden. Dan moet je slim zijn en kijken naar mogelijkheden. Zo zal men de ruimte per dienblad beter inzetten waardoor in een trolley straks meer plateaus tegelijk passen. De kwaliteit en kwantiteit blijven gelijk, maar de service wordt beter.

Als warm welkom ontvangen passagiers in de toekomst een flesje water, een verfrissingsdoekje en een koptelefoon in één keer bij aanvang van de vlucht. Op een intercontinentale dagvlucht vanuit Amsterdam bestaat de vernieuwde maaltijdservice onder andere uit een warme maaltijd naar keuze, een gevulde salade en een dessert. Op de medium- en lange intercontinentale vluchten worden naast gewone snacks ook nog extra versnaperingen geserveerd zoals ijsjes, zoetigheden en hartige snacks. Passagiers hebben net als voorheen ook de mogelijkheid deze versnaperingen in de galley te halen.
De eerste negen bestemmingen waar de nieuwe service al per 1 juli 2018 wordt aangeboden, zijn Bonaire (via Aruba), Entebbe (via Kigali), Fortaleza, Osaka, Hongkong, Vancouver, Seoul, Rio de Janeiro en Houston. Vanaf 28 oktober, met ingang van de winterdienstregeling, is de service beschikbaar op alle intercontinentale vluchten.